Inloop SMW

Schoolmaatschappelijk werk

Op school bieden we de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier in contact te komen met de school schoolmaatschappelijk werkster (SMW) van onze school, Marrit Dooper. Mocht u vragen of zorgen hebben over uw kind, loop dan vooral even binnen. Hiervoor hoeft geen afspraak te worden gemaakt.

Hieronder stelt Marrit zich voor, en legt zij o.a. ook uit waarvoor jullie haar kunnen benaderen. De schoolmaatschappelijk werkster is er voor kinderen/ouders die worstelen met bijv. opvoedingsvragen of de sociaal emotionele ontwikkeling van jullie kind.

Goedendag,

Mijn naam is Marrit Dooper en ik ben schoolmaatschappelijk werker binnen het Gebiedsteam van de gemeente Sudwest Fryslan. Ik ben verbonden aan verschillende basisscholen in de gemeente Sudwest Fryslan. Zo ben ik ook verbonden aan de school van uw kind!

De tijd op de basisschool is natuurlijk een belangrijke periode in het leven van een kind. Soms kunnen er tijdens deze periode twijfels of zorgen ontstaan over de sociaal emotionele ontwikkeling
van het kind. In dat geval kan ik als schoolmaatschappelijk werker hulp bieden. Als een ouder, leerkracht of ib’er vragen of zorgen heeft, dan kunt u contact met mij opnemen. In een vertrouwelijk gesprek kunt u de vragen/zorgen met mij delen. In dat gesprek kan ik met u meedenken. We kunnen samen kijken naar welke mogelijkheden er zijn en wat we zouden kunnen doen om gehoor te geven aan de vraag en/of zorgen.

Mocht het wenselijk zijn om in gesprek te gaan met uw kind kan ik op verschillende gebieden ondersteuning bieden. U kunt denken aan; zelfvertrouwen, weerbaarheid, sociale vaardigheden, faalangst, gedrag en emoties, conflicten, pesterijen, echtscheiding, rouwverwerking etc.
De ondersteuning die ik bied is laagdrempelig ter voorkoming van erger. Ook kan ik ingezet worden puur om een luisterend oor te bieden voor uw kind als uw kind niet helemaal lekker in zijn/haar vel zit.

Werkwijze en contact

Afhankelijk van uw vraag denk ik graag met u en uw kind mee. Ik kan advies geven, kortdurende hulp bieden of zorgen dat er passende hulp komt voor u, uw kind en/of uw gezin. Vanwege mijn positie in het gebiedsteam kan ik tevens een verbindingsschakel zijn wanneer u vragen of zorgen heeft op het gebied van opvoeding, financiën, werk, wonen of huishouden. Ook werk ik nauw samen met de jeugdverpleegkundige en de pedagoog van de GGD.

Er zijn geen kosten verbonden aan het schoolmaatschappelijk werk!

Mocht u contact met mij willen, dan kunt u mij op verschillende manieren bereiken:

-U kunt mij allereerst bereiken via de leerkracht of intern begeleider op school.
-U kunt mij ook bellen via mijn mobiele nummer: 06 25 75 59 33. Als ik niet aanwezig ben, dan kunt u een bericht achterlaten zodat ik u terug kan bellen.
-Ten slotte kunt u mij mailen: m.dooper@sudwestfryslan.nl

Werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Vriendelijke groeten,
Marrit Dooper