Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

It Leech

Het gebouw

De school van Pingjum is gevestigd in een prachtig gebouw.  Het gebouw is open en licht. De tekeningen die door kinderen zijn gemaakt, geven het een vriendelijk en schools karakter.

Wanneer je de school binnenkomt zie je een centrale ruimte. Kinderen kunnen hier samenwerken en overleggen. Daarnaast zijn er drie klaslokalen met elk hun eigen bovenverdieping, een technieklokaal en bibliotheek/ leesruimte.

We hebben onze eigen gymzaal. Er is dus altijd ruimte om bewegend te leren en bij slecht weer toch te kunnen spelen in de pauzes. Ook is er een ruimte ingericht voor de peuters.

De school heeft twee pleinen. Voor school is een groot plein. Achter school is een kleiner plein, welke meer ingericht is voor de kleuters. Daar is bijv. een zandbak en rijdend materiaal. Naast de school zijn tuintjes en klimtoestellen waar de kinderen kunnen tuinieren, klimmen en klauteren.

Naast de school, maken ook de andere verenigingen in het dorp gebruik van het gebouw. Dat geeft gelijk al een hele natuurlijke verbinding met het dorp. De kinderen van de school kunnen gebruik maken van de BSO. Zij worden door de BSO organisatie 'Kinderen van September' na schooltijd opgehaald en naar de BSO locatie gebracht in Witmarsum.